Van het Vlaams Instituut voor Gezondheidspromotie en Ziektepreventie (VIGEZ) kreeg TAKK de opdracht om op zeer korte termijn een campagneconcept te bedenken om het nieuwe terugbetalingssysteem voor tabakologen doordacht, helder en duidelijk kenbaar te maken bij mensen.
De opdracht was opgedeeld in twee luiken: enerzijds een affiche die in de wachtkamer van zorgverstrekkers kan gehangen worden, anderzijds een ondersteunende infographic die zorgverstrekkers meegeven aan hun patiënten.
TAKK vertaalde het ingewikkelde systeem in een motiverende boodschap met een duidelijke en eenvoudige illustratie die de stap om hulp te zoeken verkleint: ‘Stoppen met roken doe je niet alleen.’ We maakten een folder en infographic die het complexe terugbetalingssysteem op een heldere en visueel aantrekkelijke manier weergeeft. Die werd verspreid bij zorgverstrekkers zoals huisartsen en apothekers. Een poster in de wachtzaal of bij de apotheker zet mensen aan informatie te vragen aan de zorgverstrekker.