Archief

Onze spullen gaan steeds minder lang mee: onderzoek toont aan dat toestellen gemiddeld 20% sneller kapot gaan dan 20 jaar geleden. En als ze kapot gaan, zijn ze ook nog eens moeilijk te herstellen. Onderdelen zitten vastgelijmd, wisselstukken ontbreken, er zijn geen herstellers in de...

Nadat TAKK het online en offline participatietraject IDEE9840 voor het beleidsplan van De Pinte heeft ontwikkeld en begeleid, stelde het lokale bestuur ons ook aan om de communicatie van het finale meerjarenplan te verzorgen.   Meerjarenplannen van lokale besturen zijn, omdat ze aan een aantal specifieke vereisten...

HuurinGent is het stedelijk verhuurkantoor van de stad Gent, opgericht door de stad zelf. Via een objectief toewijssysteem verhuren zij private woningen van private eigenaren voor een correcte prijs en geven zij daarbij meer kans aan alleenstaanden, personen met een bescheiden inkomen, etc. HuurInGent is...

Voor de opmaak van het meerjarenbeleidsplan van De Pinte werkte TAKK een communicatie- en participatietraject uit. Met een grootschalige campagne via diverse online en offline kanalen riepen we iedereen op om ideeën en suggesties te leveren. Centraal stond het online participatieplatform www.idee9840.be, maar ook op verschillende...

De Gentse Universiteit heeft een nieuw vertrouwenspunt en gedragscode voor psychosociaal welzijn op het werk. Om dit kenbaar te maken bij personeel en studenten opende de universiteit een oproep voor het ontwikkelen van een campagne. We stelden een campagne voor met een beeld dat de aandacht...

Sociale huisvestingsmaatschappij Volkshaard benaderde TAKK om een globaal communicatieplan op te stellen. Sommige organisaties hebben, net als Volkshaard, geen communicatieplan. Vaak komt dat omdat er geen tijd voor is of wordt vrijgemaakt. Communicatie wordt een ad-hocactiviteit en communicatieproblemen worden pas opgelost als ze zich stellen...